Природознавство

П'ятниця, 29 травня

Тема: Правила поведінки людини при контактуванні з дикими тваринами у зоопарку.

 Перевірна робота з теми «Тварини»

Зоопа́рк (зоологічний парк) — територія, спеціально створена людиною, з будівлями і обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин.


Перегляньте відео з правилами поведінки в зоопарку



Перевірна робота з теми «Тварини»

1. Яка група тварин вигодовує своїх малят своїм молоком?
 а) птахи;      
 б) звірі;    
 в) земноводні.

2.Тварини, які живуть біля людей, називають:
а)  свійськими;     
б)  дикими;    
в)  рослиноїдними.

3. У яких тварин тіло вкрите лускою:
а) птахи;
б) риби;
в) звірі.

4. Розподіли слова в три стовпчики.
 Карась, муха, щука, ластівка, горобець, оса, страус, акула, овод. 
               Птахи                               Комахи                                   Риби
         __________                        __________                           ___________
         __________                       ___________                          ___________
         __________                       ___________                          ___________

5. Для кожної групи тварин обери істотні ознаки.
 
Звірі
•      •
•       •

•       •

•      •
•      •
•       •
Тіло укрите лускою і шаром слизу.
птахи
Тіло вкрите сухими лусками,
а в деяких ще й панциром.
Вони рухаються «плазуючи».
комахи
Вигодовують малят своїм молоком.
Тіло в більшості цих тварин укрите шерстю.
земноводні
Мають три пари кінцівок.
плазуни
Тіло вкрите пір’ям.
птахи
Частину життя вони проводять на землі,
а частину життя – у воді.
6. Доведи, що синиця належить до кожної групи.
1.Живий організм, тому що _______________________________________________________________
_______________________________________________________________
2. Дика тварина, тому що _________________________________________________________________
3. Птах, тому що __________________________________________________

7. Для чого створюють зоопарки? ____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________

Середа, 27 травня

Тема: Правила поведінки людини при контактуванні з дикими тваринами

Збираючись до лісу на прогулянку або ж просто відпочиваючи в мальовничому «глухому» куточку природи, необхідно пам’ятати те, що в цих місцях можна раптово зустріти дикого звіра. Найголовніше – завжди бути готовим до зустрічі.

Дикі тварини, що живуть сьогодні в наших лісах, просто так, без причини, ніколи  не нападають на людей. Це може відбутися тільки в тому випадку, якщо люди самі спровокують звіра своїми неправильними діями. Переважна більшість диких тварин уникають зустрічі з людиною.

Проте поведінка багатьох тварин істотно змінюється в певних умовах. Більшість тварин небезпечні в період шлюбного сезону, під час полювання, коли вони поранені, коли захищають своїх дитинчат, будучи захопленими у видобутку і при самозахисті. Будь-який вид диких тварин воліє певні місця проживання, які бажано знати. При плануванні виходу на природу краще намагатися уникати таких місць.

Під час походу необхідно бути спостережливим і обережним, намагатися своєчасно виявити присутність небезпечних диких тварин в цьому районі. Присутність тварин можна визначити по їхніх слідах на грунті, обдертою корі дерев, наявності посліду (послід – це кал тварин), місцям годівлі або залишкам видобутку. Помітивши подібні сліди, необхідно підвищити пильність.

Треба пам’ятати, що тварини намагаються уникнути небезпеки і йдуть від неї. Тому, просуваючись по лісі, іноді варто давати знати про свою присутність, голосно розмовляючи, перегукуючись, як би попереджаючи тварин і даючи їм можливість піти.

Збираючись до лісу, пам’ятайте – це будинок для тварин і вести себе там потрібно дуже обережно!

 

П'ятниця, 22 травня

Тема: Правила поведінки людини при контактуванні з домашніми тваринами

1. Робота з підручником



2. Уроки обережності тітоньки Сови "Як поводитися з домашніми тваринами"

Середа, 20 травня

Тема: Охорона тваринного світу

1. З давніх часів, коли людина почала займатися сільським господарством, мисливством, рибальством, вона постійно впливає на тваринний та рослинний світ: вирубує ліси, знищує тварин, виловлює рибу. Там, де колись були хащі лісу, з′явилися міста, села, там, де водилася різноманітна риба, заводи скидають отруйні води. Чарівні квіти, дерева й тварини зникають назавжди.

  Рослини люди часто зривають для букетів, витоптують, знищують при будівництві, використовують для промисловості. Тварини ж зникають через захворювання, спричинені забрудненням середовища, через те, що люди вбивають тварин заради мяса та хутра, а також через те, що зникають рослини, тому що тваринам немає чим харчуватися.

   Тому нашим головним завданням сьогодні, завтра і завжди є охорона рослинного і тваринного світу



2. Робота з підручником: сторінка 108, 109



3. Перегляньте відео "Охорона тваринного та рослинного світу" 

П'ятниця, 15 травня

Тема: Комахи: муха. Назва, зовнішній вигляд. Спосіб існування

1. Перегляньте відео і відгадайте загадки про комах

2. Сьогодні ми ближче познайомимося зі звичною нам комахою - мухою. Попрацюємо з підручником: сторінка 106

3. Більше цікавого про зовнішній вигляд і спосіб існування мухи ви дізнаєтесь, якщо переглянете наступне відео 

Середа, 13 травня

Тема: Комахи: мурашка. Назва, зовнішній вигляд. Спосіб існування

Доброго дня, діти! Сьогодні ми з вами удосконалимо знання про комах.

1. Перегляньте відео "Хто такі комахи"

2. Робота з підручником: сторінка 103, 104, 105

 

3. Цікаве відео про мурах

П'ятниця, 8 травня

Тема: Значення риб у житті людини









Середа, 6 травня

Тема: Різноманітність та розмноження риб

Доброго дня, діти!

Сьогодні я запрошую здійснити подорож до Царства риб і більш детальніше познайомитися з різноманітністю рибного царства. А також дізнаємося, як розмножуються риби.

 1. Будова та спосіб життя риб

- З яких частин складається риба? (голова, хвіст, тулуб, плавці)  Тіло риб має обтічну форму. Голова плавно переходить у тулуб, а тулуб закінчується хвостом. У риб немає шиї. Тіло більшості риб вкрите слизькою лускою. А також тіло риби вкрите слизом, який захищає рибу від проникнення хвороботворних бактерій, а також полегшує плаванння. Луска  захищає шкіру від пошкоджень. Лусочки розміщені правильними рядами, щільно прилягають одна до одної. За лусочками можна визначити вік риби. Коли риба росте, то її лусочка теж росте. Взимку ріст риби припиняється. Лусочка зимою тонша, а  весною грубша.  Плавати рибі допомагають плавці та хвіст. За допомогою хвоста риби можуть повертати у воді. Риби мають хороший зір. У більшості риб очі розташовані по обидва боки від голови, причому риба вміє бачити кожним оком окремо: вона бачить відразу і перед собою, і над собою, і ззаду і під собою. Дихають риби  за допомогою зябер розчиненим у воді киснем. 

 Чи задумувалися ви колись чому риба не тоне? Бо у більшості риб є плавальний мішечок (міхур), кий наповнений повітрям і допомагає рибам  триматися у воді і легше спливати на поверхню і опускатися на глибину. Немає плавального міхура у акул і скатів, тому вони повинні постійно рухатися , щоб не потонути у воді.

2. Різноманітність риб

3. Фізкультхвилинка "Кроком руш"

4. Від ікринки до мальків. Як розмножуються риби


Середа, 29 квітня

Тема: Риби: щука. Зовнішня будова, живлення, дихання

Здрастуйте, діти! Ми продовжуємо вивчати тему "Риби". Сьогодні ми ближче познайомимося зі щукою.

1. Знайомство зі щукою

  Щука – хижа риба, відома навіть дітям. Адже саме щука – головна героїня казки “По щучому велінню”. Цей вид вважається популярною промисловою рибою, активно розводиться в ставкових розплідниках. Живуть щуки в прісноводних водоймах, переважно у непроточній воді. 

    Середня довжина щуки 1 метр, а середня вага 8 кілограм. І тільки деякі особини досягають 1,8 м і ваги 35 кг. Самки зазвичай більші за самців. Тулуб риби витягнутої, подовжено-стрілоподібної форми. Голова щуки довга, з вузьким рилом, нижня щелепа помітно виступає вперед.  Зуби щуки, розташовані на нижній щелепі, мають формою іклів і мають різну величину. Очі щуки розташовуються досить високо, завдяки чому вона може оглядати велику площу, не обтяжуючи себе поворотом голови. Тулуб риби покриває порівняно дрібна луска. Забарвлення луски щуки може бути сірувато-зеленим, сірувато-жовтим або сіро-коричневим. Колір спини щуки темний, черевце біле з сіруватою плямистістю. Боки покривають характерні оливкові плями, що утворюють при злитті широкі смуги різної довжини. 

   Тривалість життя щуки – 10-30 років (в залежності від виду та умов життя).

   Щука – на рідкість ненажерлива і нерозбірлива в їжі хижачка. 80-90% її раціону складає риба (короп, окунь, йорж, плотва), також вона активно поїдає жаб, пуголовків, раків під час линьки, ящірок, тритонів, перепливаючих водойми гризунів. Найбільші щуки іноді нападають на пташенят водоплавних птахів. Щука веде полювання із засідки, терпляче і нерухомо вистоюючи серед водних заростей. Бачачи потенційну жертву, хижачка робить різкий ривок і заковтує її, завжди хапаючи жертву за голову.

2. Звички і місця проживання щуки.

3. Порівняйте коропа і щуку. Знайдіть подібність і відмінність


П'ятниця, 24 квітня 

Тема: Риби: короп. Зовнішня будова, живлення, дихання

Доброго дня, діти!

Сьогодні ми з вами будемо говорити про риб. Докладніше про них ви дізнаєтесь з відео "Хто такі риби?"

2. Робота з підручником




3. Відео презентація "Риби"


4. А зараз перегляньте навчальне відео і послухайте веселу дитячу пісеньку "Рибки"

5. Складіть розповідь-опис "Короп" за планом:

 - Де живе короп?

 - Яка будова його тіла?

 - Якого кольору луска в коропа?

 - Чим живиться короп?

Середа, 22 квітня

Тема: Охорона птахів

Птахи наші найменші друзі і невід‛ємна частина природи. 

Вони  тішать нас своїм чарівним співом. Їх весела дзвінка 

пісня, яскраве забарвлення оживляють природу і 

звеселяють наші серця, додають нам бадьорості і радості.

Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам, як 

незмінні помічники в боротьбі за врожай, вірні союзники в 

знищенні шкідників.Пташки на своїх крильцях приносять нам 

весну.

В Україні зареєстровано біля 400 видів птахів і 67 із них 

занесені до національної Червоної книги.17% наших птахів 

можуть зникнути на наших очах.

1. Робота з підручником 








Більш детально про охорону птахів дізнаєшся, якщо переглянеш презентацію за посиланням

https://www.slideshare.net/OlhaHrodzitska/ss-72510080

П'ятниця, 17 квітня

Тема: Зимуючі і перелітні птахи

 Птахи – невід’ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, степи, ліси, є окрасою парків і садів. Чи можна уявити собі весну без дзвінкої пісні жайворонка або весняний ліс без кування зозулі?  Птахи - це наші помічники, захисники наших лісів, полів, городів від шкідників. Кожна людина повинна охороняти птахів. Птахи – це наші друзі, а ми з вами повинні бути друзями птахів, оберігати їх, допомагати їм взимку. Пам’ятайте: „ Найдорожче для пташки – це воля!”.

     Птахи – непосиди. Скачуть з гілки на гілку, перелітають з дерева на дерево. Можуть  летіти за тисячі кілометрів і потім повертатися назад. З настанням холодів  змінюється життя птахів. У кінці вересня – на початку жовтня частина наших птахів готуються до відльоту. Їх називають перелітними. 

      Є такі пташки, які залишаються зимувати у нас, бо можуть найти собі поживу. Птахи, які не відлітають — це осілі пташки.

1. Робота з підручником







2. Коротко розкажіть про цих птахів






3. А зараз перегляньте відеопрезентацію про птахів

Домашнє завдання: підручник, ст 98


Середа, 15 квітня

Тема: Птахи дикі: шпак. Зовнішній вигляд. Спосіб життя

1.Відгадайте загадку 

2. Розповідь про шпака

       Звичайні шпаки – одні з перших вісників весни. Вони прилітають зграями вже в лютому або березні, коли ще лежить сніг. Як тільки стає тепліше, самці з’являються поруч зі шпаківнями і дуплами і починають співати, розкривши дзьоб і розпустивши крила.

 Звичайні шпаки селяться всюди, де можна знайти пустоти. Вони легко звикають до нових місць і цілком обходяться без природних дупел – їх влаштовують отвори в стінах або тріщини скель. Але найбільше їм підходять шпаківні, завдяки яким шпаки стали поширеним видом. Зазвичай ці пташки селяться в листяних лісах, де вони гніздяться в дуплах дерев, а годуватися літають на вирубки і навколишні луки.

   Шпак – дуже корисний птах. Дбаючи про їжу для себе і своїх шпаченят, він знищує велику кількість гусені, метеликів, жуків, слимаків, саранчі, хрущів. Виявивши в полі чи в лісі велике скупчення шкідників, шпаки зграями злітаються туди і не заспокояться, аж поки не знищать всіх.      Шпаки – птахи дружні. В разі небезпеки вони збираються по кілька особин, голосно кричать і намагаються відігнати ворога. Вони уміють за себе постояти. Не раз люди спостерігали, як повернувшись із вирію шпаки виганяють із своїх шпаківень непроханих квартирантів – горобців. Коли горобці добровільно не звільняють приміщення, шпаки випроваджують їх силою. А слідом за ними викидають і їхні гнізда.

3. Подивіться відео про шпака

Бережіть птахів! До нових зустрічей! 

П'ятниця, 10 квітня

Тема: Птахи дикі: синиця. Зовнішній вигляд. Спосіб життя

1. Робота з підручником


2. Загадка

Пташка невеличка,

В неї білі щічки,

Сірі лапки, чорна шапка,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький.

І ця пташка невеличка

Називається… (Синичка)

3. Перегляньте відео про синичку.
Дайте відповіді на питання:
1. Синиця зимуюча чи перелітна пташка?
2. Чкого розміру синиця?
3. Яке має забарвлення?
4. Чим живиться синиця?

5. Яку користь приносить ця пташка людям?

4. Хвилинка милування. Послухайте пісеньку і подивіться мультфільм "Синичка"


Середа, 8 квітня

Тема: Охорона тварин

У природі все тісно пов’язане з навколишнім середовищем: із землею, річками, тваринами і рослинами. Ми змушені навчитися жити в мирі і злагоді з природою.Ви вже знаєте, яке значення в природі і житті людини мають тварини.Яку користь приносять тварини людям?-  Тварини – це цінні і необхідні продукти харчування: м'ясо, молоко, яйця, мед.
-  Тварини – це вовна та шовк для виробництва тканин, хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття.
-  Тварини – це помічники людини у важкій роботі: коні, віслюки, верблюди.
-  Тварини – це наші вірні друзі: собаки, кішки, папуги.
-  Тварини – це ліки, якими лікують різні хвороби людини: зміїна і бджолина отрута, мед, борсучий жир.
-  Тварини - це чудовий настрій, коли ви чуєте спів солов’я, чи спостерігаєте в лісі за білкою, яка спритно стрибає з гілки на гілку і з цікавістю дивиться на вас.
У кожній місцевості є тварини, яких залишилося дуже мало. Вони зникають, бо люди на них полюють, знищують місця їхнього мешкання – ліси, луки, забруднюють озера і ріки. Тому тварин потрібно охороняти.

 Презентація "Охорона тварин"

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-urok-ohorona-tvarin-22504.html

Наша держава турбується про тварин, які зникають. Для цього у різних куточках України створені заповідники, заказники, національні парки, де мешкають і розмножуються багато рослин і тварин. В цих куточках природи ніхто не має права завдати їм шкоди.


Бережіть природу!


П'ятниця, 3 квітня
Тема: Дикі тварини. Їжак. Зовнішній вигляд. Спосіб життя, добування їжі. Потомство

 1. Робота з підручником.


2. А зараз перегляньте відео про цю кумедну тваринку.

3. Цікаві факти про їжаків
4. Пригадайте, в яких казках головним героєм є їжачок.

Домашнє завдання: підручник ст. 86

Середа, 1 квітня

Тема: Дикі тварини. Ведмідь. Зовнішній вигляд. Спосіб життя, добування їжі. Потомство

 1. Робота з підручником


2. Відгадайте загадку

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
 А зимою — в лігві спати. 
Як зачує він весну — 
Прокидається від сну.

Так, це ведмідь. Пропоную подивитись відео про ведемедя.

3. Цікаві факти про ведмедів.

4.  Пригадайте, в яких казках головним героєм є ведмідь.

Домашнє завдання: підручник ст. 84-85

18 березня

Свійські птахи

Доброго ранку, юні дослідники! Сьогодні ми поговоримо про свійських птахів.



Більше цікавого про птахів ви дізнаєтесь із презентації, перейдіть за посиланням

Домашнє завдання:

Ст. 96-97 підручника "Природознавство". Дати відповіді на запитання 


20 березня

Тема: Зимуючі і перелітні птахи

1. Робота з підручником "Природознавство"



2. А зараз подивіться відео про зимуючих (ще їх називають осілими) і перелітних птахів

3. Відгадайте загадки про перелітних птахів

Довгі ноги – довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.

Маленька, чорненька, співає, щебече,
Під стріхою з глини зліпила гніздечко,
Роздвоєний хвостик, як ножички, має.
Що це за пташина? Хто пташку цю знає?

Навесні пташки чарівні
Оселились у шпаківні.
Пір’ячком виблискують,
Пісеньки висвистуть.
Здогадались, дітки, так?
Це вісняний вісник – …

Пташка ця маленька,
Лагідна, сіренька.
В небесах співає,
Сонце зустрічає.

Може скрізь вона літати,
Бо нема своєї хати.
Яйця іншим підкидає,
Скільки кому жити – знає!

В лісі на зеленій гілці
Ніби грав хтось на сопілці.
Підійшов поближче я
І побачив…

4. Домашнє завдання: "Природознавство" ст.98-99, відповідати на запитання

5. Бонусне завдання

Зустрінемося після канікул! Бережіть себе!



Комментариев нет:

Отправить комментарий

        Від щирого серця вітаю всіх вас з початком літніх канікул. Бажаю усім моїм  учням добре і змістовно відпочити, набратися нез...